אחרי 3 וחצי שנים - יהיה תקציב למדינה.

אחרי 3 וחצי שנים - יהיה תקציב למדינה.

מתוך הדברים שאמר היום בפתח  ישיבת ממשלה אביגדור ליברמן: "המשימה להעביר את התקציב היא מאוד מורכבת ולכן גם היום נראה "משברים" ודיונים אל תוך הלילה, אבל בסופו של דבר הוא יאושר, שלא יהיה לאף אחד ספק.
אני יוצא מנקודת הנחה שכולם צודקים, אך כמות הכסף מוגבלת ולצד כל הגירעון, האבטלה והמשבר הכלכלי שירשנו, שמאתגרים אותנו מאוד, אנו נדרשים למצוא את שביל הזהב.
שמעתי הרבה פייק ניוז, וחשוב להבין שחלק מהשינויים שאנו מביאים היום לא קשורים רק לתקציב, אלא גם לשינוי דפוסי התנהלות בקרב הציבור שהם פשוט בלתי סבירים.
החקלאות היא ערך ציוני, לאומי, התיישבותי וביטחוני ואנחנו חייבים לשמור על החקלאות הישראלית אבל לא נוכל לשמור אם לא נעשה כלום. הדרך היחידה לשמור על החקלאות היא דרך החדשנות - סטראט אפ ניישן.
נתנו סכומים שמעולם לא ניתנו לענף החקלאות. מעל 2 מיליארד שקלים השקעה בחדשנות, מחקר ופיתוח, בנוסף למעל 400 מיליון שקלים תמיכה ישירה בחקלאים.
מי שלא יודע, מחירי הפירות בעשור האחרון עלו יותר מ-100%, הירקות עלו יותר מ-80% והצריכה ירדה ב-20%, כאשר הפגיעה העיקרית היא בשכבות החלשות.
חייבים להבין שבמדינה נותרו 7,000 חקלאים פעילים (בפועל רשומים 13 אלף) כאשר גילם הממוצע הוא 66. בהולנד מגדלים פי 8 יותר עגבניות ופי 6.5 יותר מלפפונים על אותו שטח מאשר בישראל. רק באמצעות חדשנות נוכל לשמור על החקלאות שלנו - ישראלית!
לגבי המשקאות הממותקים, ישראל היא מהמדינות שצורכות הכי הרבה סוכר לנפש. יש לנו כמעט 600 אלף חולי סוכרת, כשאצל חולים קשים זה מסתיים בקטיעת גפיים. מי שנפגעים מזה הם בעיקר צעירים והשכבות החלשות.
גם מבחינה רפואית וכלכלית אי אפשר להתעלם מזה.
גם בסוגיות הנוגעות לאיכות הסביבה - צריכת הכלים החד הפעמיים בישראל היא פי 5 מהאיחוד האירופי. היה אפשר להכחיש. אבל מי שמסתכל על השיטפונות בגרמניה ובסין ובשריפות ברחבי העולם מבין שאסור להשאיר את המצב כפי שהוא.
בשורה התחתונה, נביא היום תקציב טוב לאזרחי מדינת ישראל לצד רפורמות מרחיקות לכת שיטיבו עם כלל הציבור."
 

הרשמה לרשימת תפוצה