בני העדה הדרוזית במפגן תמיכה בישראל ביתנו

בני העדה הדרוזית במפגן תמיכה בישראל ביתנו

[youtube yv4sRBEOhLM nolink]

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, וח"כ חמד עאמר ביקרו היום בישובי העדה הדרוזית בצפון הארץ ונפגשו עם פעילי ורכזי המפלגה בני העדה. במהלך הסיור ביקשו הפעילים מיו"ר המפלגה לראות את חמד עאמר בתור שר בממשלה הבאה. הסיור כלל את הישובים ירכא, ינוח-ג'ת ופקיעין. המועמדת לכנסת ה-19 מטעם הליכוד-ישראל ביתנו (מקום 40) סמדר בת אדם הצטרפה גם היא לסיור בצפון.

חבר הכנסת חמד עאמר סקר בפני תושבי ירכא את שעשתה הממשלה בכלל וישראל ביתנו בפרט לטובת העדה הדרוזית בשנים האחרונות: ״התחלנו לשפר את מצב העדה הדרוזית, שיפרנו את מצב הרשויות על ידי הזרמת כמיליארד שקל. דאגנו להעברת החלטה על הקמת יישוב דרוזי חדש בשטח של כ 1000 דונם וחקיקת חוק לייצוג הולם לטובת בני העדה שיביא ל 1,500 משרות חדשות". ח"כ עאמר הוסיף כי "לפנינו עוד הרבה בעיות שאנו מתכוונים לקדם, לצורך כך אנו זקוקים למפלגת שלטון חזקה. אנא מכם, אל תבזבזו את קולכם למפלגות נישה ולמפלגות היכן שאין לנו נציג עדה חזק. אנחנו צריכים לדאוג להקצאת קרקעות לחיילים משוחררים וצעירים דרוזים. להגדיל את כמות המלגות לסטודנטים דרוזים ולפתור את בעיות תכנון ובנייה ועוד׳. אנא הצביעו ׳מחל׳ בבחירות הקרובות".

השר לנדאו שביקר מוקדם יותר בכפר עין מאהל בגליל התחתון, במסגרת פרוייקט ביוב הפריפריה, אמר מאוחר יותר בישוב ינוח-ג'ת כי "המדיניות שלנו היא לחזק את הפריפריה מול המרכז ובפרט זה את העדה הדרוזית. זה לא שבישראל ביתנו באים אליכם רק לפני הבחירות, זהו קשר שאנו שומרים עליו כל הזמן".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן חיזק את דבריו של השר לנדאו ואמר כי " הברית הזו בין ישראל ביתנו לבין הדרוזים לא נולד לפני הבחירות, אלא עוד בימי הקמת המפלגה" ח"כ ליברמן התייחס לבעיות שהעלו חלק מפעילי המפלגה ואמר כי "אם נקבל את משרד הפנים ומשרד השיכון, יהיה אפשר להביא פתרון מערכתי. זה לא יקרה ביום אחד, אבל אני מאמין שניתן יהיה להגיע לפתרון יסודי".

ח"כ ליברמן הדגיש בפני ראשי העדה בישובים בהם סייר את חשיבותה של מערכת החינוך להתפתחות התעסוקתית והמאבק באבטלה, "המפתח הוא ההשכלה והחינוך, אי אפשר להתעלם". בסוף דבריו, הכריז ליברמן כי הליכוד-ישראל ביתנו יסתפקו ב-45 מנדטים והוסיף "ברור מי ירכיב את הממשלה, עכשיו צריך להתחשב בגודל של האונייה וחשוב שאתם תצטרפו לאונייה הזו".

הרשמה לרשימת תפוצה