הצעת חוק של ח"כ מילר: אינטרנט אלחוטי חינם בבתי המלון

הצעת חוק של ח"כ מילר: אינטרנט אלחוטי חינם בבתי המלון

הצעת חוק שתחייב את בתי המלון בישראל לספק אינטרנט אלחוטי בחינם לאורחיהם הוגשה ע"י ח"כ אלכס מילר. על פי ההצעה, מתקן תיירותי ללינה ש"נהנה" מהטבות לפי חוק עידוד השקעות הון, יספק שירות אינטרנט חינם ללקוחותיו. "הדרישה להתקנת אינטרנט אלחוטי איכותי בבתי-המלון, שנהנים מהשקעות לפי חוק עידוד השקעות הון, והענקת אפשרות גלישה בחינם לאורחיו, משקפת את האיזון הראוי בין התנהלות חופשית של גורם עסקי לבין התערבות המדינה למען אזרחיה, שמבקשים ליהנות מאינטרנט חינם בבתי המלון ברחבי הארץ," נאמר בהצעת החוק.

 לפי דברי מילר, "העולם הוירטואלי הפך להיות חלק אינטגרלי מחיינו, וככל שעובר הזמן והעולם הגלובלי מתפתח ומשתכלל, האינטרנט הופך להיות מוצר בסיסי וחשוב מעין כמוהו. מטרתה של הצעת החוק היא להנגיש את רשת האינטרנט, הבסיסית כל כך, לכל אדם השוהה בחופשה בבתי מלון וכפרי נופש בארץ, וזאת מבלי להיתקל בבעיות חיבור לרשת, ומבלי לחייב אותו לרכוש חבילות אינטרנט נוספות. לא ניתן לעצור את העובדה שרשת האינטרנט הפכה להיות משמעותית כל כך, אך לפחות נדאג לכך שהיא תסופק בחינם, כנהוג בכל מדינות המערב".

מילר הוסיף כי "המלונות בישראל יקרים ואנחנו נמצאים כל הזמן בתחרות גבוהה מול מדינות שכנות. גביית תשלום עבור אינטרנט אלחוטי אינה מוצדקת ולכן המדינה צריכה לדרוש מהמלונות לתת ללקוחות את השירות הבסיסי הזה בחינם," אמר.

שר התיירות, סטס מסז'ניקוב, בירך על הצעת החוק ואמר כי "אינטרנט בבית מלון הפך לשרות בסיסי שאורחים מצפים לקבל. בעידן הנוכחי, כאשר אנשים רבים משתמשים בסמארטפונים, במחשבים ניידים ובטאבלטים, ונדרשים לשלם עבור הגלישה, הנגשת האינטרנט תגדיל את האטרקטיביות של החופשה במלונות הן עבור הצרכנים הישראלים והן עבור התיירים".

הרשמה לרשימת תפוצה