ח"כ לוי אבקסיס- להטיל קנסות על צריכת אלכוהול בקרב בני נוער

ח"כ לוי אבקסיס- להטיל קנסות על צריכת אלכוהול בקרב בני נוער

בעקבות ריבוי מקרי האלימות והמוות בקרב בני נוער בגלל שתייה מופרזת הפכו לתופעת רחבת היקף. ח"כ אולי לוי-אבקסיס, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, מציגה נתונים מדאיגים המראים כי ישראל נמצאת במקום גבוה בהיקפי השתייה בקרב ילדים. לפי מחקר שנערך בכנסת בשנת 2010 דווח שילדים בכיתות ה-ו שותים עד לכדי רמת שיכרות. המובילה לעיתים קרובות למעשי עבריינות ולשיקול דעת מוטעה.

ח"כ לוי-אבקסיס הודיעה כי תדון בסוגיה ביחד עם נציגים מהועדות ומהמשרדים השונים , מכיוון שהפתרון אינו יכול להגיע ממקום אחד, אלא מהתערבות של מספר גופים: "אין ספק שהמערכה צריכה להיות משולבת עם כל הכוחות. דיברתי עם השר לביטחון פנים, נעשה ישיבה משותפת, בה יהיו נציגי חינוך, רווחה, נציגות הורים. אנחנו צריכים לזכור, כאשר אנחנו מדברים על הרציונאל - על היכולת שלנו להגיע לבני הנוער, ולגרום להם להפסיק לשתות, מהסיבה שזה לא בריא או לא בסדר, הולכת וקטנה". דברי לוי-אבקסיס.

הבעייתיות כיום היא  שקניית אלכוהול מהווה עבירה על החוק, אך צריכה של אלכוהול איננה גוררת קנסות. "אם אסור למכור שתייה חריפה לבני נוער, אז הם ימצאו את המבוגר שיקנה בעבורם", מוסיפה חברת הכנסת, יש מחקרים שמראים שמדינות בעולם הצליחו לצמצם את התופעה, כאשר העבירו חוקים גם נגד צריכה ולא רק נגד קניה". לדבריה יש להטיל קנסות על נערים ששותים בפארקים, אותם ישלמו הנערים או הוריהם. וזאת על מנת להפחית ולמגר את התופעה.

הרשמה לרשימת תפוצה