ישראל ביתנו פועלת להקמת ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים

ישראל ביתנו פועלת להקמת ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים

ישראל ביתנו פועלת להקמת ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים. כל הסעיפים כפי שפירט אותם היום יו״ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה, היו ידועים לכולם לפני הבחירות, במהלך מערכת הבחירות ולאחריהן. עמדת ישראל ביתנו בנושא חמאס, מופיעה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד כבר משנת 2009. אין לנו שום כוונה לפוצץ את המשא ומתן אך בו בעת איננו מתכוונים לוותר על העקרונות והעמדות הבסיסיות שלנו. בכל מקרה לא נתמוך בשום מועמד אלטרנטיבי להרכיב את הממשלה לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד.

 

הסעיפים שפורטו על ידי ח"כ ליברמן בישיבת הסיעה מוקדם יותר:

"יש את חמשת המ״מים שזה סף המינימום. אז קודם כל לגבי רצועת עזה, לגבי מדיניות הביטחון, הכרעה במקום הסדרה. דבר שני- חוק הגיוס. אנחנו לא נסכים לשום שינוי. אנחנו דורשים את חוק הגיוס כמו שהוא, כולל כל הנקודות והפסיקים ולא נסכים לפחות מזה. כמו שהוא עבר בקריאה ראשונה כך הוא חייב לעבור בקריאה שנייה ושלישית. מי שלא זוכר, אז דומני בסוף יולי, פגה הדחייה שנתן בג״צ על חוק הגיוס ואני מאוד מסופק שתינתן דחייה נוספת.
הדבר השלישי זה כמובן כל הבדיקות ד.נ.א- אנחנו הגשנו בשבוע שעבר הצעת חוק שהגישה יוליה מלינובסקי לביטול הבדיקות. אני חושב שאם יש פגיעה בכבוד האדם וחירותו, זה כל הבדיקות ד.נ.א משפילות האלה. זה לא משנה אם זה לצורך קביעת יהדות, גירושים או נישואין. זה באמת מכשיר פולשני, זאת חדירה לפרטיות, שיותר גדולה ממנה לא קיימת. אני לא מוכן שבתי הדין הרבניים, חדשות לבקרים ישתמשו בבדיקות ד.נ.א ולא משנה לאיזה מטרה. יש מקרים חריגים, חמורים, אז ששופט מחוזי יחליט במקרה של פשע חמור לעשות את הבדיקות הד.נ.א. זה לא יכול להיות לצורך נישואים, גירושים או קביעת יהדות. זה בלתי מתקבל על הדעת. גם פה הגשנו את החוק, ואני לא אסכים לזוז מילימטר ממנו. גם בנושא פנסיית מינימום שהיא 70 אחוז משכר המינימום. פנסייה לכל הגמלאים. אי אפשר להפריד פה בין עולים לוותיקים למרות ששמעתי כל מיני סיפורים. זה הסטנדרט של ה- OECD פנסיית מינימום של 70 אחוז משכר המינימום. הסעיף האחרון זה ראשות ועדת הפנים. אנחנו דורשים את הוועדה בראשות נציג של ישראל ביתנו וגם פה אנחנו לא מוכנים להתווכח. מבחינתו כל חמשת הסעיפים זה Take it or leave it. אני פגשתי את ראש הממשלה מאז הבחירות שלוש פעמים, דיברתי עם יריב לוין, אני יותר לא מתכוון להיפגש איתם ולא לדבר. יש מי שמנהל משא ומתן, הם מכירים את הטלפונים שלנו ואת חמשת הסעיפים. אם הסעיפים מקובלים אנחנו נשמח להמשיך הלאה, אם זה לא מקובל אז אנחנו, ואני חושב שזו זכות גדולה, לשרת את עם ישראל גם מהאופוזיציה. עשינו את זה לא פעם, נעשה זאת באהבה גם בפעם הזאת. אבל מבחינתנו אחרי כל הדיונים והבירבורים, יש את חמשת הדברים שאיתם יצאנו לבחירות, לפני הבחירות ובמהלך הבחירות, מעולם לא אמרנו משהו אחרת, זה אותם חמישה סעיפים שהם לפני הכל. אח״כ נגיע להסכמות בכל יתר הדברים.”

הרשמה לרשימת תפוצה