לא תהיה שום פשרה בחמשת המ"מים של ישראל ביתנו

לא תהיה שום פשרה בחמשת המ"מים של ישראל ביתנו

הבוקר נפגשו ח"כ עודד פורר ואלכס קושניר עם נציגי אגף התקציבים באוצר בנושא פנסיית מינימום. אנו מדגישים, כי פנסיית המינימום היא לכולם, היא לכל הגמלאים ללא יוצא מן הכלל. כל מי שמדבר על כך שישראל ביתנו מקדמת פנסיה לעולים בלבד, מגלה בורות וחוסר הבנה בסיסית משום שאי אפשר להעניק פנסיה רק לקבוצה מסוימת באוכלוסיה. 
ישראל ביתנו דרשה גם לפני הבחירות, גם במהלכן וגם היום, להבטיח הכנסת מינימום לכל גמלאי בגובה 70 אחוז משכר המינימום במשק בהתאם לקריטריונים של OECD.

אנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין אמיתית ומוכנים ללכת לקראת השותפים הפוטנציאליים בכל הנושאים, מלבד חמשת הסעיפים כפי שהוצגו ע"י יו"ר המפלגה, ח״כ אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה.

איננו שמחים לתמוך בהצעת החוק שתאפשר את הגדלת כמות השרים בממשלה, אך אם זה מה שנדרש על מנת להקים קואליציה נעשה זאת. נתמוך גם בחוק הנורווגי כפי שמוצע על ידי נציגי הליכוד. עם זאת לא תהיה שום פשרה בחמשת המ״מים של ישראל ביתנו. אנו כרגע עושים את כל ההכנות הדרושות להשלמת הסכם קואליציוני עם הליכוד בתקווה שנקבל תשובה חיובית על אותם חמשת הסעיפים החיוניים עבורנו. לצערינו, עדיין אין התקדמות בשני נושאים קריטיים - גיבוש מדיניות ביטחון משותפת והסכמה בנושא חוק הגיוס. אתמול העבירו ש״ס, דגל התורה ואגודת ישראל, כל אחת בנפרד הערות בנושא חוק הגיוס. מכלול ההערות שהועברו למעשה מרוקנות את אותו חוק מתוכן. לכן, האופציה היחידה היא לקבל את חוק הגיוס בגרסתו המקורית. עד שבשני הסעיפים הללו לא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן.

הרשמה לרשימת תפוצה