ליברמן:"אסור לסגור את מנהלת התנופה"

ליברמן:"אסור לסגור את מנהלת התנופה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן:
"אני מבקר כאן ביישוב ניצן, 15 שנה מאז גירוש היהודים מגוש קטיף ומחר ערב תשעה באב. מבחינת ישראל ביתנו זאת עמדה עקרונית, לא עמדה פוליטית. הצטרפנו לממשלת שרון, כשאריק הכריז "דין נצרים כדין תל אביב". וכשנפלה ההחלטה על פינוי גוש קטיף לא היססנו ועזבנו את הממשלה, או ליתר דיוק פוטרנו בגלל עמדתנו.

אני זוכר שביקרתי בגוש קטיף ב-13 באוגוסט, יומיים לפני הפינוי, כשחבר הכנסת יורי שטרן ז"ל ואני הגענו בראש קבוצה גדולה של פעילי העלייה והווטרנים ממלחמת העולם השנייה. זאת הייתה חוויה בלתי נשכחת. התקבצו שם אנשים שונים.

חבר'ה עם פאות עד המותניים מחברון, חב"דניקים עם M16, כיפות סרוגות. פתאום יורי התחיל לשיר את השיר "קטיושה" וכולם שרו יחד איתו וזה היה מחזה סוריאליסטי, כשכולנו מוקפים בחיילים ובשוטרים.

גם אחרי גירוש גוש קטיף תמיד היינו לצד המתיישבים בכל הדיונים בכנסת, בכל מיני הסדרים, בשדולה שהוביל אורי אריאל וכך הלאה.
הביקור היום הוא לאור ההחלטה הדרמטית שעוברת מתחת לרדאר: סגירת מנהלת התנופה, שזה למעשה סוף פסוק גם לאלו שעדיין לא מצאו להם פתרון אחרי הגירוש. דווקא ביום זה אני רוצה לפנות לראש הממשלה ושר האוצר שהצביעו בעד ההתנתקות וכרגע סוגרים את אותו גוף שאמור להשלים את ההסדרה של אחרוני המתיישבים, שמונים כ-150 משפחות.

אסור לסגור את מנהלת התנופה. חייבים לתת לה להמשיך ולעבוד ולמצוא פתרון למתיישבים שנותרו ללא מענה. אני מקווה שבמהרה נראה פה בתי קבע וחקלאים שחוזרים לעבד את הקרקע ושכל הדברים יסתדרו ויבואו לסיומם".

הרשמה לרשימת תפוצה