ליברמן: "המדינה חייבת לקחת אחריות- מפעלי התעשייה באזור ירוחם חיוניים לתעשייה הישראלית כולה"

ליברמן: "המדינה חייבת לקחת אחריות- מפעלי התעשייה באזור ירוחם חיוניים לתעשייה הישראלית כולה"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, סייר עם יו״ר הסיעה ח״כ עודד פורר ויו״ר התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר, במפעלים בירוחם.

ליברמן: ״אנחנו מסיימים את הסיור שהחל אתמול, במפעלי תיירות ותעשייה באזור הדרום בדגש על מצפה רמון וירוחם. אין ספק שהמדינה חייבת לקחת אחריות. מפעלי התעשייה פה באזור ירוחם חיוניים, גם לפרנסתם של תושבי ירוחם וגם לתעשייה הישראלית כולה. מדינת ישראל חייבת להבין שלא צריכים להמציא את הגלגל מחדש. אם מדברים על הכלכלה באופן כללי ועל משבר כלכלי חריף, הפתרון האחד והיחיד - השקעה ציבורית מסיבית בפרוייקטים בתחום התשתיות. אני מצפה שקודם כל אותם פרוייקטים שאושרו בעבר, כמו למשל התוכנית למיגון הצפון, העברת קרית המודיעין לאזור לקית, העברת קרית התקשוב לאזור ב״ש, יתבצעו כבר בימים הקרובים. אותו דבר לגבי פרוייקטים אחרים כמו למשל הכפלת כביש 90, יצירת שני נתיבים לכל כיוון, וקו רכבת מב״ש ללקית ולערד.

מכיוון שאנחנו נמצאים בדרום, אני רוצה לשים דגש מיוחד על העברת קרית המודיעין לאזור לקית. זה לא פרוייקט צבאי אלא פרוייקט לאומי שאמור לשנות את פני הנגב. קודם כל עצם המיקום של קרית המודיעין באזור לקית עוזר להפסיק את ההשתלטות, או יותר נכון שוד קרקעות המדינה, ומפסיק את כל הרצף הזה של התיישבות בלתי חוקית.
דבר שני קרית המודיעין יחד עם קרית התקשוב, אוניברסיטת בן גוריון ואזור התעשייה פארק ההייטק, הופכים את הנגב לבירת הסייבר, בירת ההייטק, של המזרח התיכון. לכן, אני מצפה מהממשלה שתכריז על זוכה במכרז לבניית קרית המודיעין ונראה כלים כבדים בשטח כבר בחודש הקרוב.
אני חושב שגם ראשי הרשויות בדרום חייבים להפעיל לחץ על הממשלה יחד עם חברי כנסת ולהתחיל בפרוייקט שהוא לב ליבו של החזון להפוך את הנגב ואזור ב״ש לבירת הסייבר של מזרח התיכון".

הרשמה לרשימת תפוצה