ליברמן: התפקיד שלנו בבחירות הקרובות- להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה שתכלול את "ישראל ביתנו", "הליכוד" ו"כחול לבן"

ליברמן: התפקיד שלנו בבחירות הקרובות- להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה שתכלול את "ישראל ביתנו", "הליכוד" ו"כחול לבן"

מתוך דבריו של יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן בשבתרבות בשוהם

:על הפיגוע והמצב הביטחוני

״פעם ראשונה ארגון טרור מפעיל אלימות נגד מדינת ישראל ובאמצעות הפעלת אלימות מביא הישגים משמעותיים: כסף, חומרים, חשמל וכו׳.
כלומר חמאס הוכיח שבסופו של דבר ישראל תחת אלימות, תחת לחץ, תחת פיגועי טרור נסוגה לאחור. ברגע שחמאס הבהיר את זה לישראל, אנחנו רואים את אותו הדבר קורה ביהודה ושומרון.
אני מסתכל כרגע על הפיגוע הנוראי באיזור דולב. חמאס בירך על הרצח, כמו שהוא בירך על רצח החייל ליד אפרת, ומחר מחלקים בעזה 30 מיליון דולר במזומן לטרור ואם מישהו חושב שהכסף שם הולך למסכנים ונזקקים, הוא פשוט טועה. הכסף הולך קודם כל לאותם מחבלים שלוקחים חלק בפעילות על הגדר והולך לארגון פעולות טרור ביהודה ושומרון ובירושלים. גם כשאני מסתכל על איך כרגע מטפלים במצב, הרי קודם כל היו צריכים לעשות סגר, כי ברור שמי שהפעיל את המטען נמצא שם באיזור. מיד היה צריך לעשות כתר על איזור בנימין ברדיוס של 20 ק״מ. מרוב הפחד ההנחייה של הדרג המדיני לצה״ל הייתה לא לעשות שום סגר.

תראו לאיזה אבסורד הגענו: הממשלה הודיעה לתושבי עוטף עזה שאין לה כסף ותקציב לשפץ את כביש 232, ״כביש הדמים״ בעוטף עזה. במקביל מתחננים לאבו מאזן לקבל שני מיליארד ש״ח כדי לקנות שקט עד ה-17 בספטמבר. יש פה קריסה כוללת של התפיסה הביטחונית שלנו, של מאבק בטרור, של יוזמה, כל הזמן מגיבים ובמקום להכריע את הטרור מנסים לקנות שקט בהרבה מאוד כסף.

אנחנו כרגע בקריסה כפולה: גם של התפיסה המסורתית של מאבק בטרור וגם, הדבר שהכי מטריד אותי, המבנה של הצבא. מתחת לרדאר מנסים לשנות את המבנה של הצבא מצבא העם לצבא של שכירים. למעשה הופכים כאן את צה״ל לצבא של בט״ש (ביטחון שוטף) שיהיה עסוק כל הזמן ביהודה ושומרון, ברצועת עזה, בשמירה על הגבול בלבנון בלי יכולת להתמודד בשתי חזיתות ובלי יכולת לפתח מתקפה".

"על נושאי דת ומדינה

״מכיוון שבשתי המפלגות יש תחרות פרועה בין בני גנץ לנתניהו מי מתחנף יותר לחרדים, הדבר היחיד שאפשר לעשות זה לכפות על שניהם ממשלה לאומית ליברלית רחבה. כשגם גנץ וגם נתניהו מעדיפים ממשלה צרה קטנה שתהיה צרה גדולה למדינת ישראל, מבחינתי האופציה לממשלה צרה לא קיימת. התפקיד שלנו בבחירות הקרובות- להקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה שתכלול את "ישראל ביתנו", "הליכוד" ו"כחול לבן". את הממשלה הזאת אפשר רק לכפות. היחידה שמסוגלת לכפות ממשלה כזאת זו "ישראל ביתנו".

הרשמה לרשימת תפוצה