ליברמן:" לא נצטרף לממשלה צרה או מיעוט, כחול לבן והליכוד מובילים לבחירות"

ליברמן:" לא נצטרף לממשלה צרה או מיעוט, כחול לבן והליכוד מובילים לבחירות"

בצהריים (יום ד') יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים בכנסת והצהיר: "אנחנו לא נצטרף לא לממשלה צרה ולא לממשלת מיעוט. ממשלה מהסוג הזה לא תוכל לתפקד. כל מה שאנחנו רואים זה דרך בטוחה לבחירות נוספות". ליברמן הוסיף: "אני מניח שכל המפלגות יעשו הערכות מצב ואולי מחר נהיה יותר חכמים. אולי כדאי לוותר על תקופת 21 הימים". 

 

בתחילת דבריו אמר ליברמן: "עשיתי כל מאמץ, הפכתי כל אבן, על מנת להגיע לממשלת אחדות לאומית ליברלית - בדיוק כמו שהבטחנו לבוחר. עשינו הרבה עבודה שקטה בצורה מכובדת וסולידית. היינו קרובים לאחדות. כל מה שהפריד (בין נתניהו וגנץ) לבין אחדות, ואני רוצה לצטט את הנשיא, היה בעיקר ויכוח אישי. לא היה שום פער מהותי. אחד לא היה מוכן לקבל את מתווה הנשיא והשני לא היה מוכן להיפרד מהגוש המשיחי שלו.

"כרגע אנחנו ניצבים מול שני אתגרים, ביטחוני וכלכלי ולכן אין שום אופציה אחרת חוץ מממשלת אחדות. וכשאני שואל למה לא הקמנו ממשלת אחדות ליברלית, אז גם פה הדברים ברורים. לצערי נתניהו פשוט משעבד את כל תנועת הליכוד לטובת המפלגות החרדיות. אם אתם שואלים אותי מי אשם במצב – אלה שתי המפלגות ביחד. גם כחול לבן וגם הליכוד. היה משחק האשמות מצד שני הצדדים בלי נכונות באמת לקבל החלטות קשות דרמטיות. גם נתניהו, שבכל דרך ניסה למשוך ולשמור על הגוש החרדי, וגם גנץ, שמעולם לא קיבל את מתווה הנשיא. חלק גדול מהזמן כחול לבן שיחקה משחק כפול ושמרה על ערוצים פתוחים למפלגות חרדיות והציעה להן הצעות. לכן מבחינתי שניהם אשמים".

ליברמן הוסיף: "מה מטריד אותנו, למה נטפלנו למושג הזה ממשלת אחדות? כשגפני פותח את ישיבת ועדת הכספים ומשבח את אחמד טיבי, ואחמד טיבי שר שיר הלל לגפני, על שיתוף הפעולה הזה אנחנו מדברים. זה שיתוף פעולה בין ח"כים ערבים לחרדים. זו קואליציה אנטי ציונית שמשחקת בין שני הגושים. הרשימה הערבית היא גיס חמישי, ולצערי גם המפלגות החרדיות הופכות להיות אנטי ציוניות.

"היה ברור שלא נלך לקואליציה שנתמכת בצורה ישירה או עקיפה על ידי הרשימה המשותפת. שמרנו על ערפל קרב על מנת ליצור מנוף לחץ על נתניהו. לצערי גם זה לא עזר.

"מה צריך לעשות? להערכתי יש שני דברים קריטיים. כל המפלגות הציוניות צריכות להתחייב לאמנה משותפת בנושא דת ומדינה. אי אפשר שהחרדים ישחקו בין שתי המפלגות הגדולות. הדבר השני קשור ליציבות השלטונית: זה לא סוד שאני חסיד גדול של בחירה ישירה. לצערי אי אפשר לשנות כללי משחק תוך כדי משחק וזה לא רלוונטי לבחירות הקרובות, אבל צריך לעשות דיון משמעותי".

ליברמן הודיע שמפלגתו תפעל לחוק חובת הצבעה כבר בבחירות הקרובות. עוד קודם, בפתח דבריו, הוא התייחס למו"מ של השבועות האחרונים, ואמר: "השתדלתי לא להיגרר למבול ההשמצות והשקרים שהציפו בתקשורת וברשתות החברתיות. ניסינו להתנהל באיפוק רב. גם פיתויים שמו בפנינו, פיתויים גדולים מאוד: ממלא מקום ראש הממשלה, רוטציה בשנה אחרונה, חצי המלכות פלוס עשרה אחוז. שמעתי בבוקר את אחד הפרשנים שאמר שליברמן מבין שכרגע המניה שלו בשיא וצריך למכור את המניות כשהן בשיא אחרת הן מתרסקות. אז לפי הנוכחות התקשורתית אכן המניה שלנו בשיא, אבל אנחנו לא מוכרים את העקרונות בשביל כסאות, גם אם מדובר בכיסא הכי מרופד".

 

הרשמה לרשימת תפוצה