ליברמן: "מה שקורה בדרום- זה כניעה לטרור"

ליברמן: "מה שקורה בדרום- זה כניעה לטרור"

מתוך דבריו של יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן, ‘בשבתרבות׳ בכפר יונה:

״מה שקורה בדרום זה כניעה לטרור. המדיניות שהממשלה מובילה היום בדרום, בסופו של דבר אנחנו נמצא את עצמנו בעוד שנתיים כשהסכנה הנשקפת בדרום תהיה לא פחותה מזו שנשקפת מצפון. כשאני הייתי שר הביטחון, אחרי שהתחילו ב-30 למרץ צעדות השיבה, הצעתי לראש הממשלה ולרמטכ״ל בשבוע השני של יולי, אחרי שהסתיימו בחינות הבגרות בתיכונים, גם ללכת לחיסול ממוקד של הנהגת הטרור ברצועה וגם להנחית מכה הכי קשה שאפשר על כל תשתיות הטרור הקשורות למערכים הצבאיים של הג׳יאהד האיסלאמי והחמאס.

הרי זה טירוף מוחלט, אותו קצין צנחנים שניצל בזכות הקסדה, אנחנו לא יודעים מי הצלף שירה, אבל כולנו יודעים מי נתן את הפקודה לאותו צלף. אותו אדם נתן פקודה גם לשגר רקטה. כולנו יודעים מה שמו, איפה הוא גר והיכן הוא מסתובב. הוא ממשיך להסתובב בביטחון ובניחותא.

אני דרשתי פעולה בשבוע השני של יולי, אך לצערי ראש הממשלה דחה אותה. ניסיתי לפעול מבפנים אך אחרי שתי החלטות אומללות, העברת 15 מיליון דולר במוזמן שאנחנו מעבירים לארגון טרור, וזאת הפעם הראשונה שישראל ממנת טרור נגד עצמה, והפסקת אש בתנאים של חמאס, אחרי שספגנו 500 רקטות, אני קמתי ועזבתי.
מחודש אפריל עד נובמבר ניסיתי לשנות את זה מבפנים ולשכנע כפי שחשבתי שהיה נכון לסכל את הטרור, היו חברים בקבינט שחשבו שנכון לסכל את שר הביטחון. בסופו של דבר מבחינתי לא נותרה ברירה, אלא לקום וללכת.

מצד אחד הפקרות ביטחונית בצפון, כניעה לטרור בדרום, התיאום ההולך וגובר בין חמאס לחיזבאללה, יביאו איתנו בעוד שנתיים למצב הרבה יותר מורכב, הרבה יותר מסוכן אפילו מאשר ערב מלחמת יום הכיפורים. כשמבררים כמה טילים יש בידי הג’יהאד האיסלאמי והחמאס ברצועת עזה המגיעים ללב גוש דן, כשמסתכלים מה קצב הייצור של הטילים המדוייקים ברצועת עזה, ושבוע הבא מגיע שליח קטארי עם עוד חבילה של דולרים שיגיעו לארגוני טרור. כל מי שמספר סיפורים שיש פיקוח על הכסף ויודעים לאן הכסף הולך, הכל סיפורי סבתא. אנחנו מגדילים להם את אספקת החשמל ל-12 שעות, את מרחב הדיג בלי להתנות את זה בשחרורם של חיילנו ואזרחינו הנמצאים בשבי של חמאס.״

הרשמה לרשימת תפוצה