ליברמן: "נתניהו מוביל את מדינת ישראל לבחירות רביעיות"

ליברמן: "נתניהו מוביל את מדינת ישראל לבחירות רביעיות"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הסיעה:

"העובדה שעוד ועוד עצמאים נפגעים מהמצב הנוכחי מובילה אותנו למסקנה אחת ברורה - חייבים להתמקד בשני נושאים בלבד: המאבק בקורונה והיציאה מהמשבר הכלכלי.

כל מי שעוקב אחרי המערכת הפוליטית מבין שנתניהו מוביל את מדינת ישראל לבחירות רביעיות. הוא עושה את זה מתוך שיקולים אישיים בלבד ומקריב את כלל אזרחי מדינת ישראל לטובת האינטרסים אישיים ופרטיים. כשאני שומע את ויכוחי הסרק סביב התקציב - האם הוא צריך להיות תקציב שנתי או דו-שנתי, כשכל ההפרש ביניהם הוא 3 חודשים, ברור שזה רק תירוץ. למעשה, מבחינה כלכלית, אנחנו זקוקים לוודאות, ללא קשר לתקציב כזה או אחר. כרגע, כשמתעקשים על תקציב כזה או אחר, ברור שמחפשים איך לפרק את החבילה ולגרור אותנו לבחירות נוספות.

השאלה היא למה נתניהו עושה את זה עכשיו? להערכתי ההסבר הוא פשוט: מצד אחד הוא נחוש לא לפנות את הכסא לטובת גנץ ומצד שני הוא מבין שבכל שבוע הוא מאבד עוד מנדט או שניים. הוא לא רוצה להגיע לבחירות כשהוא מתייצב בבית המשפט 3 פעמים בשבוע. הוא לא רוצה לנהל במקביל משפט ומערכת הבחירות. לכן להערכתי מה שיקרה הוא שנתניהו ינסה לגנוב 3-4 ח"כים מכחול לבן ואם הוא לא יצליח אז אנחנו כנראה בדרך לבחירות כבר בחודש נובמבר. אומנם יש עוד כמה משוכות משפטיות לעבור לפני זה אבל אפשר להתגבר עליהן ולכן אנחנו מגיעים למצב של כאוס. כל זה קורה, אני מדגיש, על רקע אובדן שליטה, אובדן אמון של הציבור בממשלה ותחושה כללית של מיאוס וייאוש.

מה שברור הוא שחייבים לעשות סדר. הנבחרת שיושבת כאן ואני, עם כל הניסיון שצברתי, אנחנו הנבחרת שיודעת מה צריך לעשות ואיך צריך לעשות. אנחנו יודעים איך לעשות סדר. מה שנעשה, דבר ראשון זה כמובן, נשתדל למנוע בחירות מיותרות. אני חושב שמה שנכון זה לנסות ולהקים בכנסת הקיימת ממשלה אחרת, שתתמקד בכלכלה והקורונה, בלי שום התעסקות מיותרת בנושאים אחרים. לא בוועדת חקירה לשופטים, ולא בפסקת ההתבגרות ולא בדברים אחרים. שמחתי לראות שגם רוני גמזו הגיע לאותה מסקנה כמוני. ואמרתי את זה אולי הראשון, בתחילת הגל הראשון של הקורונה - חייבים להעביר כמה שיותר סמכויות לצה"ל ולפיקוד העורף. אני חושב שהגורם היחיד שמסוגל להתמודד עם כל האתגרים של הקורונה, זה רק צה"ל ופיקוד העורף. לצערי, גם כאן נתניהו מנע את זה אך ורק משיקולים אישיים. הוא לא רוצה לאבד או להעביר את השליטה, הוא לא רוצה שחס וחלילה הקרדיט יילך לגנץ או לכל שר ביטחון אחר, לכן הוא עשה שמיניות באוויר ובסוף הביאו פרויקטור לנושא הקורונה, אבל גם במקרה הזה אני רואה שהפרויקטור מבין שהוא יזדקק לתמיכה ולשירות שיעניקו פיקוד העורף וצה"ל. אני מקווה שבסוף כל התיאום והאחריות יעברו במלואם לצה"ל ולמערכת הביטחון, נוכח החורף המתקרב וכל התחזיות של צינון, שפעת, קורונה, הכל ביחד. פשוט לא תהיה ברירה אחרת".

הרשמה לרשימת תפוצה