מינוי היסטורי – נעים עראיידי מונה לשגריר ישראל בנורבגיה

מינוי היסטורי – נעים עראיידי מונה לשגריר ישראל בנורבגיה

צילום: יאן סתיו

שר החוץ, אביגדור ליברמן וח"כ חאמד עמר ביקרו היום בכפר מעא'ר (מרר) בצפון ובירכו את שגריר ישראל בנורבגיה הנכנס, הפרופסור נעים עראיידי. בן העדה הדרוזית הראשון בהיסטוריה של מדינת ישראל שנבחר לתפקיד בכיר זה.

השר ליברמן נשא דברים ושיבח את נאמנותם של בני העדה הדרוזית למדינת ישראל. השר אמר כי הוא מעריך את התרומה של העדה הדרוזית לביטחונה ולקיומה של מדינת ישראל. לפני קום המדינה עם קום המדינה ועד היום. כשהיום האתגרים הם לא פחות גדולים, גם בתחום הדיפלומטי, ולא מקרה הדבר שהפרופסור נעים עראיידי נשלח לנורבגיה. השר הוסיף שיש למדינת ישראל אתגר דיפלומטי במדינות הסקנדינביות ובראשם נורבגיה.

פרופסור עראיידי התרגש מהמעמד ואמר כי: "העדה הדרוזית היא עדה נפלאה, לא ראיתי עדה אחרת במדינת ישראל, לרבות חלק מתושביה היהודים של מדינת ישראל, נאמנות כל כך אמיתית למדינה הזו. אני יודע שמחכה לי עבודה קשה מורכבת ובעלת אחריות  ואני מבטיח להשתדל להצליח ולשנות עמדות". בין דבריו הודה עראיידי לשר החוץ ליברמן ולח"כ עאמר: "אדוני שר החוץ אין לי מילים למרות שאני איש של מילים נדמה לי שבהיסטוריה של עם ישראל לא היה מינוי כזה לעדה הדרוזית, בתפקיד כה בכיר. העדה הדרוזית תדע לגמול לך על זה. תודתי העמוקה גם לידידי ח"כ חאמד עמר שלא מעט בזכותו אני עומד כאן".

במהלך נאומו אמר השר ליברמן לפרופסור עראיידי כי הוא נשלח למדינה לא פשוטה, והיא אחת האתגרים הגדולים בתחום יחסי החוץ של מדינת ישראל. "אני בטוח שגם תצליח והציפיות הם גדולות, חובת ההוכחה עלייך ואני מקווה ששם יתחיל המהפך והשינוי. הצלחה שלך היא הצלחה שלנו". דברי השר.

פרופסור עראיידי הוא משורר ופרופסור לספרות עברית בן העדה הדרוזית. החל משנת 1980 ועד היום, פרופ' עראיידי הינו עובד מדינה ומשמש כמרצה לספרות עברית וחינוך במכללת גורדון (המכללה האקדמית לחינוך) בחיפה. בנוסף, משמש כמנהל מרכז ספרות ילדים במכללה הערבית לחינוך בחיפה. בעבר שימש עראיידי כמרצה לספרות עברית באוניברסיטת בר אילן (שלוחת צפת) וכמרצה להוראה וספרות עברית השוואתית באוניברסיטת חיפה. קודם  לכן שימש כמורה לעברית בבית ספר תיכון מקיף "אחווה" וכמורה בביה"ס יסודי במע'אר. פרופ' עראיידי הינו חבר במועצת התרבות והאמנות החל משנת 2009. בעבר שימש במספר תפקידים ציבוריים. בין אלו, ניתן למנות את היותו חבר בהנהלת אגודת הסופרים העבריים, היותו דירקטור בקרן וולף וב"ועדת השמות" של משרד התחבורה וכן את היותו יו"ר מועצת התרבות (מדור דרוזי וצ'רקסי). פרופ' עראיידי אף שימש כשופט פרס ספרות ילדים (הקרן לחיפה) ושופט פרס ספיר לרומן הנבחר (המועצה לתרבות שעל יד מפעל הפיס). פרופ' עראיידי מייסד ומנהל פסטיבל ניסן הבינ"ל למשוררים במע'אר ויוזם ועורך כתבי עת בערבית למשרד החוץ.

הרשמה לרשימת תפוצה