הצעת החוק של ישראל ביתנו הקוראת לשוויון בנטל לא עברה

הצעת החוק של ישראל ביתנו הקוראת לשוויון בנטל לא עברה

לאחר תקופה ארוכה, בה פעלה ישראל ביתנו לטובת שוויון בנטל לכלל אזרחי מדינת ישראל, לא התקבלה הצבעת החוק שהגישה בכנסת, הקוראת לגיוס צבאי/אזרחי/לאומי לכל אזרח ישראלי הכשיר לשירות בהגיעו לגיל 18.

הצעת החוק שהוגשה ע"י ח"כ דוד רותם קיבלה התנגדות של 74 ח"כים, תמיכה של 20 חברי כנסת (מהם 15 ח"כים מסיעת ישראל ביתנו וחמישה מקדימה) 4 נמנעו, 22 חברי כנסת לא נכחו במליאה בזמן ההצבעה.

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נשא דברים לתקשורת מיד לאחר סיום ההצבעה ואמר: "אני רוצה להגיד תודה לאלו שהצביעו אתנו, יש צדיקים בסדום. חמישה חברי קדימה שהצביעו איתנו – פשוט מצדיע להם,  24 ח"כים נעדרו מהמליאה. המאמצים והעבודה לא ירדו לטמיון,  ברור לכולם אצל מי מילה זו מילה, ומי עומד בראש קידום הנושאים של שוויון בנטל ונאמנות-אזרחות,  מה שלא עשה החוק תעשה המציאות. הקשבתי למשנה לראש הממשלה יעלון, אין ספק שלא מדובר לא בשוויון בנטל ולא באופן הדרגתי – מדובר בפרפרזה לחוק טל, מטרתנו העיקרית היא שפרפרזה לחוק טל לא תעבור".

השר הוסיף והתייחס להצבעה בשבוע הבא ולהשלכותיה, "נראה מה יקרה בהצבעה בממשלה ובכנסת בשבוע הבא, מה-1 באוגוסט כבר לא ניתן להעביר חוק חדש וזה פותח את כל האפשרויות למערכת הביטחון. לכאורה, מתאריך זה ניתן לגייס את כל החרדים ולעמדת שר הביטחון והרמטכ"ל תהיה חשיבות מכרעת. יש להם הזדמנות לא רק לדבר על עיקרון שוויון בנטל אלא גם ליישם אותו בפועל". דברי השר ליברמן.

כאמור 5 ח"כים מסיעת קדימה תמכו בעמדתה של ישראל ביתנו והצביעו בעד החוק. "אני רוצה להגיד תודה לאלו שהצביעו אתנו, יש צדיקים בסדום", אמר השר, "חמישה חברי קדימה שהצביעו איתנו – פשוט מצדיע להם,  24 ח"כים נעדרו מהמליאה. המאמצים והעבודה לא ירדו לטמיון,  ברור לכולם אצל מי מילה זו מילה, ומי עומד בראש קידום הנושאים של שוויון בנטל ונאמנות-אזרחות,  מה שלא עשה החוק תעשה המציאות. הקשבתי למשנה לראש הממשלה יעלון, אין ספק שלא מדובר לא בשוויון בנטל ולא באופן הדרגתי – מדובר בפרפרזה לחוק טל, מטרתנו העיקרית היא שפרפרזה לחוק טל לא תעבור".

 מגיש ההצעה, ח"כ דוד רותם:"כל חברי הכנסת הטוענים שהם פועלים למען קידום השוויון בנטל, קיבלו היום הזדמנות להוכיח זאת, אך היום גילינו מה כוונותיהם האמתיות. כאשר יגיעו הבחירות, וכל המפלגות יבטיחו שהם יקדמו את נושא השוויון בנטל, יזכור הציבור את ההצבעה היום"

הרשמה לרשימת תפוצה