ריאיון מיוחד עם יו"ר ישראל ביתנו

ריאיון מיוחד עם יו"ר ישראל ביתנו

ריאיון מיוחד עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן

 

מה הבעיה שלך עם החרדים?

אין לי בעיה עם החרדים ואני לא שונא חרדים! אני בעד העיקרון של חיה ותן לחיות! אני בעצמי חי במשפחה מעורבת. רעייתי ובתי מקיימות אורח חיים דתי ואני ושני בניי חילונים. הבעיה שלי היא עם ההנהגה הפוליטית. המאבק של ישראל ביתנו הוא לטובת הציבור החרדי ולא נגדו. אנו מקדמים חובת לימודי ליבה בכל מוסדות החינוך בארץ וגיוס לצה"ל או לשירות לאומי-אזרחי, למען המגזר החרדי. אין לנו שום כוונה לפגוע באורח החיים החרדי ושום דבר מהעקרונות שלנו אינו סותר את ההלכה. הרמב"ם היה רופא שעבד במשרה מלאה ואף כתב ש"כל מי שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילול השם... וכל התורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון". דוד המלך ויהושע בן-נון היו לוחמים. לכן, אני לא מוצא שום בעיה בגיוס חרדים לצבא או יציאה לעבודה.

הבעיה נעוצה במנהיגים של הציבור החרדי שמעדיפים אותם עניים וחסרי השכלה על מנת שיוכלו לשלוט בהם, באמצעות קצבאות לאברכים, קצבאות ילדים, ותקציבים לבני לישיבות ולכוללים.

אנחנו מתכוונים לשנות את זה. 

 

מה הן הדרישות שלכם בנושא דת ומדינה?

ישראל ביתנו פרסמה את עשרת הדברות שלה בנושא דת ומדינה בין היתר: נישואין וגירושין אזרחיים, לימודי ליבה כתנאי לתמיכה ממשלתית במוסדות חינוך למיניהם, ביטול תשלומי קצבאות לאברכים ולתלמידי ישיבות והעברת הסמכות לפתיחת עסקים ותחבורה ציבורית בשבת לרשויות המקומיות.

 

האם יש סיכוי להקים קואליציה בלי המפלגות החרדיות?

ללא שום ספק. כל המפלגות הציוניות ממפלגת העבודה ועד ימינה יכולות להגיע ל-63-62 מנדטים. עכשיו לאחר הודעתו של ניצן הורביץ על תמיכה בהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לחקור קצינים וחיילים ישראלים ברור שמפלגת מרצ לא תעבור את אחוז החסימה. לכן, חשוב מאוד שמצביעי מרצ יצאו להצביע למפלגות אחרות. 

 

 

מה הבעיה הכי גדולה של מדינת ישראל וכיצד ניתן לפתור אותה?

הבעיה הכי גדולה היום במדינת ישראל  זו הכלכלה. בשנה האחרונה ישבתי עם צוות מומחים בתחום הכלכלי וגיבשנו תוכנית כלכלית מקיפה ויסודית -  "ממשבר לצמיחה", במטרה להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי הנוכחי והשבתה למעמד של מדינה צומחת, יצרנית, חדשנית ומובילה. בין היתר, באמצעות השקעה מוגברת בתשתיות המאפשרת מיידית יצירת אלפי מקומות עבודה וצמצום האבטלה, סיוע לעסקים קטנים ובינוניים, יצירת סדר עדיפויות חדש בכל הנוגע לתעסוקה, הכנסת המגזר החרדי והערבי למעגל התעסוקה ורשת ביטחון לאוכלוסיות מוחלשות. המרכיב המרכזי בתוכנית הוא השקעה מסיבית בתחום התשתיות, כמו סלילת כבישים, בניית מתקני התפלה, אנרגיה ודיור להשכרה. התוכנית המלאה מופיעה באתר האינטרנט של המפלגה.

 

מילאת לא מעט תפקידים בממשלה ובכנסת מה הם ההישגים הגדולים שלך?

אני אתחיל בתפקיד האחרון שלי כשר הביטחון. כהונתי החלה בזמן אינתיפאדת הסכינים ב- 31 במאי 2016. המדיניות הביטחונית אותה הובלתי הביאה לסיום התופעה בתוך 3 חודשים.  בנוסף, במאבק מול החמאס בעזה השמדנו 17 מנהרות וחיסלנו כ- 240 מחבלים.

אחת מההחלטות החשובות ביותר שהעברתי הייתה הקמת חיל הטילים.

החלטה נוספת שאני מאוד גאה בה היא אישור התוכנית ממדים ללימודים המממנת לימודי תואר ראשון לחיילים בודדים וללוחמים.

במשרד החוץ פעלתי רבות לשדרוג מעמדה של ישראל בעולם באמצעות בניית קואליציות חדשות של מדינות תומכות ופתחתי כיוונים חדשים במדיניות החוץ באמצעות שת"פ כלכלי ומדיני עם מדינות חדשות באפריקה ובאמריקה הלטינית.

במשרד התשתיות הובלתי פרויקטים להתפלה וטיהור מים והוצאתי את משק המים ממצב חירום. כשר התחבורה הוריתי על השלמת פרויקט נתב"ג 2000 ופיתוח רכבת ישראל וחיבור המרכז לפריפריה. לא רבים יודעים אבל על התקופה בה כיהנתי כשר התחבורה זכיתי ב"אות ראש הממשלה לאיכות ומצוינות ביצירת סביבה עסקית תומכת צמיחה" מפורום CFO.

הרשמה לרשימת תפוצה