טור מיוחד של עו״ד לימור מגן תלם, ראש פורום מטה נשים:

טור מיוחד של עו״ד לימור מגן תלם, ראש פורום מטה נשים:

יום האישה הבינלאומי חל היום, ב-8 במרץ. יום זה נועד להזכיר לציבור הנשים ולציבור כולו שיש חובה לפעול למען ציבור הנשים בישראל ולמען שוויון מגדרי וחברה מגדרית בכל התחומים: במרחב הציבורי, במרחב הפרטי ובמקומות עבודה.
אי אפשר לציין את יום האישה מבלי להתייחס ולגנות את הרצח המזעזע שאירע לפני ימים ספורים בהוד השרון. אב רצח את ביתו התינוקת וניסה לרצוח את ביתו השניה ואת אשתו. רצח מתועב ומזעזע שהשאיר מדינה שלמה כאובה והמומה.
בתקופה האחרונה נרצחו 3 נשים על ידי בני זוגן.הנתונים המזעזעים של רצח בנות זוג ושל אלימות במשפחה מעידים על גודל האסון ועד כמה הנושא זקוק לטיפול דחוף ומאסיבי של המדינה. אלה לא נתונים מספריים אלא משפחות אבלות, ילדים יתומים.
צו השעה הוא הקמת ממשלה שתפעל למען מיגור האלימות במשפחה הקמת מרכזי ליווי וסיוע לנשים מוכות והגנה עליהן.
המלאכה בסוגייה רבה ביותר ואני רואה בטיפול בסוגייה זו חשיבות עליונה.

המציאות בארץ ובעולם התקדמה באופן משמעותי והיום אנו רואים ייצוג גדול יותר של נשים בכנסת הבאה דבר אשר יביא, כך אני מאמינה, לשילובן של יותר נשים בתפקידים ניהוליים בכירים, צמצום פערי השכר ומיגור האלימות נגד נשים. יש לפרוץ את תקרת הזכוכית של הנשים ולפעול לעלייתן ושילובן במוקדי הכוח ובעמדות ניהול בכירות.

מפלגת ישראל ביתנו הקימה לאחרונה פורום נשים ובכנסת הקרובה בכוונת המפלגה לפעול בכל הכח למען קידום הנשים במדינה, למען שוויון מגדרי, שילוב נשים בעמדות ניהול בכירות מיגור תופעת הדרת נשים ומניעת אלימות כלפי נשים.

אני מאחלת לכולנו הנשים להיות פורצות דרך, לקחת חלק בהובלת שינויים, לפרגן אחת לשניה לקדם אחת את השניה ולהציב לנגד העיניים של כולנו את הצורך הבלתי פוסק להמשיך ולקדם את מעמד האישה בארץ ובעולם.

 

הרשמה לרשימת תפוצה