קצבאות למשפחות חד-הוריות!

קצבאות למשפחות חד-הוריות!

ח"כ אלכס קושניר, התייחס לפרסום הנתונים על מאבקם הבלתי-אפשרי של ההורים והאימהות היחידנים, שרק החריף עקב משבר הקורונה:
"משבר הקורונה לא פסח על אף אחד ואף אחת. אך היו כאלה שנכנסו אל המשבר הזה בקושי וכאב גדולים שהיו שם לפני ומצאו את עצמם על הקרשים בתוך המשבר מחוסר כל יכולת לשרוד.
הורים חד הוריים שורדים את ימיהם במדינת ישראל, שורדים ללא קשר לקורונה, הרבה זמן לפניה. הקורונה עבורם היא יומיומית. פרנסת הבית כולה על כתפיהם, ולבדם הם אמורים לדאוג לרווחתם וחינוכם של ילדיהם.
סולם העדיפויות כיום במדינה בנוי בצורה כזו שאין לאימהות ואבות יחידניים שום יכולת להתפרנס בכבוד ולרכוש בית משלהם, אבל גם לדיור הציבורי הם ממתינים בתור של שנים ארוכות.
שכר דירה? חוגים? ביגוד? מישהו בכלל חולם על התרבות והטיולים למשפחות כאלה?
הקצבאות להורים יחידניים מקוצצות בשניה שהם "מעיזים" להרוויח כמה שקלים יותר ממה שהקציבה להם המדינה. מעגל קסמים: לכו לעבודה אבל אל תרוויחו, כי אם תרוויחו לא תקבלו קצבה. אך גם בלי קצבה לא תוכלו להתקיים אז בעצם אל תעבדו...
הבוקר פורסמו באתר ynet הנתונים של משרד השיכון והבינוי שמציגים תמונת מצב מדאיגה מאוד על מצוקת הדיור בישראל - עלייה במבקשים ובזכאים לסיוע בשכר דירה שממחישה את המשפחות הרבות שהצטרפו למעגל העוני, ובמקביל עלייה בממתינים לדיור בדיור הציבורי. את אותן המשפחות שממילא בקושי עברו מחודש לחודש, הקורונה הפילה על הברכיים תרתי משמע.
בקדנציה הזו התחלנו לעבוד על תוכנית כלכלית נרחבת עבור משפחות חד הוריות, תוכנית הגיונית וברורה שתאפשר להן להתפרנס בכבוד, לאחד את ההטבות לסל אחד ולא לגרום להן לשוטט בין המשרדים ולהתחנן להנחה כזו או אחרת.
תוכנית שתניח תשתית שתספק להן אפשרות להתפתח ולצמוח ולעזור להם ולילדיהן לחיות בכבוד."

הרשמה לרשימת תפוצה