תחבורה ותשתיות

העקרונות שלנו

לאורך כל שנות פעילותו, ליברמן קידם שיפורים משמעותיים בתחום התחבורה. אנו מאמינים בהנגשת התחבורה הציבורית לכלל האזרחים באמצעות הוזלת מחירים, שדרוג התשתיות והרחבתן, במיוחד באזורים פריפריאליים. כמו כן הטמעת טכנולוגיות חדשות, ופיתוח תחבורה עירונית ובין-עירונית.

על פועלו כשר התחבורה קיבל את אות ראש הממשלה 'לאיכות ומצוינות ביצירת סביבה עסקית תומכת צמיחה', מפורום CFO. ואת פרס 'איש השנה' של מגזין גלובס בעקבות תרומתו המהותית לשדרוג מערכת התחבורה בישראל.

ההישגים שלנו

הישגים כשר האוצר 

  • קידום חוק המטרו
  1. ליברמן אישר הקצאת תקציבים משמעותיים לפרויקט המטרו בתל אביב, אחד מהפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה הציבורית בישראל. התקציב כלל מימון לבניית מסילות, תחנות ותשתיות תומכות.
  2. ח"כ יוליה מלינובסקי הובילה את הוועדה לחוק המטרו בכנסת ה-24. שעסקה בבקרת חקיקה, קידום ובקרה על הפרויקט, תמיכה ציבורית ופוליטית, ודיונים בעלי עניין שתרמו לקידום הפרויקט והבטחת הצלחתו.

 

  • הרפורמה להוזלת התחבורה הציבורית
  1. הוזלת מחירי הנסיעות: הנחה על תעריפי כרטיסים ונסיעות יומיות כדי להקל על העלויות עבור הנוסעים.
  2. נסיעות חינם בכל כלי התחבורה הציבוריים לאזרחים וותיקים מעל גיל 75
  3. שדרוג הכרטיסים: הכנסת כרטיסים רב-פעמיים עם הנחות, כמו "רב-קו" המאפשר נסיעות בתעריפים מוזלים.
  4. הרחבת השירותים: הוספת קווים חדשים ושיפור תדירות הקווים הקיימים, כולל באזורים פריפריאליים.
  5. שיפור תיאום קווים: יצירת תיאום טוב יותר בין קווי תחבורה שונים, כולל רשתות אוטובוסים ורכבות, להקל על המעברים בין אמצעי התחבורה.
  6. הנחות מיוחדות בתחבורה הציבורית לסטודנטים, קשישים, וצעירים.

 

הישגים כשר התחבורה ה-27 

  • הקמת טרמינל 3 בנמל התעופה בן-גוריון, נתב"ג 2000 הוא הישג מרכזי של ליברמן בתחום התחבורה, שבו ניהל את השדרוג הנרחב של נמל התעופה בן-גוריון, נבנה טרמינל חדש להגדלת קיבולת הנמל ושיפור חווית הנוסעים, נוסף מסלול המראה ונחיתה חדש לשיפור זרימת התנועה האווירית. מה שהפך אותו לאחד הנמלים המתקדמים במזרח התיכון.
  • הפרטת אל-על וקווי התחבורה הציבורית ההפרטות נועדה לשדרג ולייעל את השירותים, להכניס תחרות בשוק ולשפר את השירותים ללקוחות.
  • שדרוג מסילת הברזל מבאר שבע לדימונה שודרגה מסילה באורך 3 ק"מ, מה שאפשר זמן נסיעה של שעה ו-40 דקות בין דימונה לתל אביב.
  • הקמת קו רכבת מבאר שבע לרמת חובב הוקמה מסילה באורך 13 ק"מ מקו הרכבת בבאר שבע למסוף החומרים המסוכנים ברמת חובב.
  • הוזלת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית בבאר שבע תעריפי הנסיעה צומצמו ב-5.5% בבאר שבע, החל מ-23 בנובמבר 2003.
  • הכפלת מסילת הברזל מלוד לבאר שבע החלו עבודות להכפלת המסילה באפריל 2004, והן הושלמו ב-2007, מה שהפחית את זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב ל-45 דקות.
  • אישור תקציב בסך 410 מיליון ש"ח לשדרוג כביש 90 באזור הערבה.
  • הפיכת רכבת ישראל ומע"צ לחברות ממשלתיות.
  • פיתוח רכבת ישראל וחיבור המרכז לפריפריה.
  • שינוי מבני בנמלי הים תוך כדי הפיכת רשות הנמלים לחברות נמל עצמאיות.

 

על פועלו כשר התחבורה קיבל בשנת 2004 את אות ראש הממשלה 'לאיכות ומצוינות ביצירת סביבה עסקית תומכת צמיחה', מפורום CFO.

ואת פרס 'איש השנה' של מגזין גלובס בתחום התחבורה בעקבות תרומתו המהותית לשדרוג מערכת התחבורה בישראל.

 

הישגים כשר התשתיות ה-12

  • חילוץ משק המים בישראל כשר התשתיות, אביגדור ליברמן הוביל את פרויקט התפלת מים בישראל, והוציא את המדינה ממצב חירום, באמצעות יוזמה והקמה של מתקני התפלה משמעותיים שתרמו גם להפיכת ישראל למומחית בעלת שם עולמי בתחום.
  • העברת חוק משק הגז הטבעי ליצירת תנאים לפיתוח ענף הגז הטבעי בישראל ולקיום משק אנרגיה תחרותי.
  • תיקון לחוק הניקוז שיהדק את אמצעי הפיקוח והבקרה על רשויות הניקוז ויחזק את יכולת הביצוע של מפעלי הניקוז למנוע שיטפונות
  • קידום אנרגיה מתחדשת פיתוח והטמעה של מקורות אנרגיה מתחדשים ובהם אנרגיה סולארית במטרה לצמצם את התלות בדלקים פוסיליים.

 

כתוב את הכותרת כאן