רפורמת "דרך שווה" יצאה לדרך

רפורמת "דרך שווה" יצאה לדרך

רפורמת האחדת התעריפים בתחבורה הציבורית, "דרך שווה", שקידם שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נכנסה היום לתוקף באפליקציות התשלום השונות - "מוביט", "רב-פס", "פנגו" ו"סלו".

בלב הרפורמה נמצא ביטול ההנחות החריגות לאזורים ספציפיים שהיו נהוגות לעומת אזורים אחרים והאחדת תעריפי הנסיעה. בנוסף לכך, הרפורמה מבטלת את הפער בתעריפים בין התשלום באפליקציה לבין כרטיס הרב-קו.

האחדה בתעריפי הנסיעה תבוא לידי ביטוי במחיר נסיעה בודדת באוטובוס ורכבת קלה או רכבת או בנסיעה משולבת שלהם, וכן גם במחיר מנוי חופשי-חודשי.

נסיעה בודדת באוטובוס או רכבת קלה בכל יישוב לטווח של עד 15 קילומטר תעלה 5.5 שקלים ותאפשר מעברים בלתי מוגבלים בין קווים במשך 90 דקות. נסיעה אזורית באוטובוס (עד 40 ק"מ) תעלה 12 שקל, נסיעה בין-עירונית (עד 120 ק"מ) תעלה 16 שקל, נסיעה יותר רחוקה תעלה 27 שקל.

נסיעה בודדת משולבת של אוטובוס + רכבת בכל יישוב עד 15 ק"מ תעלה 18 שקל, נסיעה אזורית (עד 40 ק"מ) תעלה 28 שקל, נסיעה בין-אזורית תעלה 37 שקל, בין-עירונית (עד 120 ק"מ) תעלה 42 שקל ונסיעה יותר רחוקה תעלה 74 שקל.

מחיר מנוי חופשי-חודשי לכל המדינה – מחיר "חופשי ארצי" – יעלה 225 שקלים, לא כולל קווי אילת והערבה. לעומת זאת, מחיר מנוי חופשי-חודשי לנסיעה ביישובי הפריפריה לטווח נסיעה של עד 40 ק"מ יעלה 99 שקלים.

לצד האחדת התעריפים, הרפורמה מעניקה הטבות והנחות לאוכלוסיות שונות. בני 75 ומעלה ובני פחות מ-5 שנים יוכלו לנסוע בחינם. ילדים ונוער (גילאי 18-5) יוכלו לרכוש כרטיסי חופשי חודשי בהנחה של 50%. פנסיונרים, אנשים עם מוגבלות וזכאי ביטוח לאומי יזכו להנחה של 50% על נסיעות בודדות וגם על חופשי חודשי. סטודנטים ימשיכו ליהנות מ-33% הנחה על הטענת כסף לכרטיס (ערך צבור) ו-50% הנחה על "חופשי סמסטריאלי/שנתי".

האפליקציות אמורות לחשב מדי חודש את המינוי המשתלם ביותר עבור הנוסע, על סמך דפוסי הנסיעה בפועל ולכן אין צורך לרכוש מראש חופשי-חודשי.

הרפורמה תיכנס לתוקף מלא ב-1 לאוגוסט עם שינוי שיטת התעריפים גם בכרטיסי הרב-קו, בהם משלמים רוב הנוסעים.

בשבועיים הראשונים לכניסתה, פקחים לא אמורים לתת דו"חות על אי-תיקוף אלא רק אזהרות.

הרשמה לרשימת תפוצה