ח"כ חמד עמאר פועל להחזרת תקציבים ייעודיים למגזר הדרוזי

ח"כ חמד עמאר פועל להחזרת תקציבים ייעודיים למגזר הדרוזי

בדיון שהתקיים ב-09.07.12 בוועדת הפנים של הכנסת, בנושא: "שיפור תשתיות וכבישים המחברים ישובים דרוזים בגליל", ציין חה"כ חמד עמאר  כי הוא מכיר את הנושא על בוריו עוד מימי עבודתו במשרד התחבורה ובמע"צ. לדבריו, יש להקנות למע"צ תקציבים צבועים עבור המגזר הדרוזי, דבר שהיה נהוג פעם. באופן כזה החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) תהיה גמישה ויעילה יותר לסייע בפתרון בעיות נקודתיות הנוגעות למגזר.
כמו כן, אמר חה"כ חמד עמאר בדיון: "בעיה אקוטית נוספת היא "כבישים ללא אבא", כבישים שאינם נמצאים בטיפול של אף גורם, ובדרך זו נופלים בין הכיסאות בעניין של החזקתם השוטפת. מן הראוי, לדאוג כי כל כביש בישראל יהיה משויך לגורם כלשהו, דבר שיבטיח רמה תשתיתית נאותה ותחזוקה שוטפת".
במהלך הדיון התברר כי חלק ניכר מהכבישים המחברים בין היישובים הדרוזים אינם בעצם "כבישים" ע"פ ההגדרה הסטטוטורית, אלא חוסים תחת ההגדרה של "דרך נופית", ומשכך נמצאים בסמכות רשות הטבע והגנים וקק"ל, דבר שמונע את הרחבתם וההשקעה בהם מצד מע"צ.
נציג מע"צ טען שדרך המלך לתיקון המצב היא לפנות לוועדות תכנון ובנייה סטטוטוריות לצורך שינוי במעמדם של "דרכי נוף" אלו ל"כבישים". חה"כ חמד עמאר ציין כי שינוי זה חיוני וחשוב למערכת התשתיות במגזר, וכי מן הראוי להתחיל במהלך השינוי הסטטוטורי בהקדם האפשרי.
נושא נוסף, חשוב לא פחות אותו העלה חה"כ חמד עמאר הוא נושא של דרכי גישה למוסדות חינוך בכלל ובמגזר הדרוזי בפרט. לדבריו בדיון אותו קיים בוועדת משנה לבטיחות בדרכים בכנסת בה הוא עומד בראשה, התגלה כי אף אחד מהגורמים הרלבנטיים: משרד החינוך, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה לא ערכו מעולם הערכת מצב כללית בעניין הנדון ולא שקדו על בדיקה רוחבית לתיקון הליקויים. לדברי חבר הכנסת עמאר: "כך לדוגמא, בעיר מגוריי קיים בית ספר בו כמה מאות ילדים נאלצים מדי יום ללכת מרחק של כ 2 קילומטר בכביש הלוקה בתשתיות בטיחותיות, זהו מצב בלתי נסבל.
לאחר הדיון בוועדה, חה"כ חמד עמאר קיים ישיבה בארבע עיניים עם נציג מע"צ, לצורך מציאת פתרון להחזרת תקציבים ייעודיים למגזר הדרוזי. נציג מע"צ הבטיח לשקול את הנושא בחיוב, ואף לקיים ישיבה בראשות המנכ"ל החברה הלאומית לבטיחות בדרכים, על מנת לקדם הנושא.

הרשמה לרשימת תפוצה